slider03.jpg slider04.jpg slider02.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider06.jpg
Mijn Team
Jeugd
Senioren
Afgelaste Wedstrijden
Totaal: 0 thuiswedstrijd(en) en 0 uitwedstrijd(en) afgelast

De koude wintermaanden vragen om maatregelen.

10-11-2017 | Training
Nieuwsafbeelding

De koude wintermaanden vragen om maatregelen. Zeker in november en de maanden februari/maart kan het nog erg koud buiten. Zeker in deze maanden is een goede voorbereiding het halve werk. Het koud hebben tijdens een training of wedstrijd is namelijk niet alleen onprettig, het ook neemt het risico’s met zich mee. De kans op een blessure is groter naarmate het lichaam niet goed genoeg is opgewarmd voor inspanning. Wij van Hockeycentre  geven je wat tips om deze wintermaanden door te komen.

  1. Warmlopen met handschoenen

Zoals gezegd, een goede voorbereiding is het halve werk. Zorg ervoor dat je tijdens de warming-up een setje handschoenen bij de hand hebt om aan te trekken. Zodra het startsein gegeven wordt door de scheidsrechters heb je er niks aan om met koude handen op het veld te staan. Hockeyen met handschoenen aan is geen optie, maar de warming-up (loopgedeelte) kan zeker wel!

  1. Laagjes laagjes laagjes

Veel laagjes dragen heeft een beter effect dan een  dikke trui. Vooral bij een training kan je kiezen voor veel laagjes want je kan er altijd nog één uittrekken als je het toch te warm hebt. Dus wees niet bang om 4/5 laagjes aan te trekken, liever te warm dan te koud.

  1. Thermokleding

Een goed thermoshirt is altijd welkom. Thermo-kleding is gemaakt om de warmte vast te houden en tegelijkertijd te zorgen voor uitstekende ventilatie en zweetafvoer. In koude dagen bevat deze kleding dus ‘best of both worlds’. Neem een kijkje op onze webshop. Dit jaar hebben wij de thermokleding van diverse merken beschikbaar in ons assortiment.

  1. Liefde voor de legging

Wees niet bang voor de legging, wees blij met de legging. Ja, de modetrend ga je er niet mee doorbreken maar onderschat niet hoe belangrijk het is dat niet alleen je bovenlichaam goed warm is. Ook je benen moeten goed beschermd zijn tegen de kou. Koude beenspieren zijn blessuregevoelig en het laatste wat je wilt in een vervelende beenblessure.

  1. Warme chocomel na de wedstrijd

Oke, deze laatste tip zal je niet helpen tijdens een training of wedstrijd. Maar lekker is het in ieder geval wel. Een warme chocolademelk na inspanning warmt je niet alleen op maar is ook nog goed voor je. Het schijnt namelijk dat chocomelk zorgt voor spierherstel en spieropbouw na het sporten, win-win situatie dus. Sidenote: je moet dan natuurlijk wel die overheerlijke slagroom achterwege laten