Algemene zaken


Algemene zaken


De commissie Algemene Zaken en Arbitrage is een van de grotere commissies binnen de Hockeyclub en houdt zich bezig met zoals de naamgeving doet vermoeden. 

Binnen Algemene Zaken passen de subcommissies:

 

  1. Wedstrijdsecretariaat
  2. Wedstrijdtafel
  3. Rijdersschema
  4. EHBO
  5. Grote Club Actie


Wedstrijdsecretariaat

Het Wedstrijdsecretariaat bestaat bij voorkeur uit minimaal 2 vrijwilligers en zij plannen de wedstrijden in via De Bond van de Jongste Jeugd, de Jeugd en Senioren. Bij voorkeur wordt onderling overlegd welk team op welke tijd op welk veld speelt. Daarnaast houden zij zich bezig met of er tijdens de winterperiode überhaupt gespeeld kan worden (bevroren velden) en gaan ze in de zomerperiode mee met de TC commissie voor de Perzische Markt waar bekeken wordt of we teams in klassen kunnen ruilen binnen onze regio (hoger of lager spelen). Het wedstrijdsecretariaat plant een viertal speelronden in een jaar en houdt zich ook bezig met de zaalindeling (5e ronde). 


Wedstrijdtafel

De wedstrijdtafel bestaat uit minimaal zes vrijwilligers die de gastteams welkom heten op onze club en hen assisteren met de informatie op welk veld zij spelen en hoe laat. Daarnaast bewaken zij de EHBO doos (op volledigheid) en sturen ze de scheidsrechters naar de juiste velden om te fluiten. In nood zorgen ze bij absentie van een scheidsrechter voor een vervanger. Ze beantwoorden vragen m.b.t. nieuwe aanmeldingen (sturen deze door aan de ledenadministratie), en bewaken mede dat het clubhuis netjes blijft. De vrijwilligers werken via een schema van een half dagdeel inzet per zaterdag. Dus 2 vrijwilligers per weekend. Zij hebben in hun midden een voorzitter die samen met de anderen een planning maakt voor het hele jaar of de reeds vastgestelde wedstrijden.

 

Rijdersschema

Het Rijdersschema bestaat uit 2 vrijwilligers die op een 3-tal avonden alle teams voorzien van een rijschema, welke ouder rijdt voor het team van zijn dochter of zoon en hoe vaak. Een ander rekening houdend met broertjes, zusjes die ook spelen, ouders die zelf fluiten of andere diensten vervullen. Deze schema’s worden via LISA gepland en daarin is het mogelijk conflicterende belangen te onderscheppen en aan te passen.


EHBO

De EHBO vrijwilliger(s) zorgen aan het eind van het jaar dat de EHBO dozen en tassen ingenomen worden en worden gevuld met nieuwe zaken die gebruikt zijn. Aan het begin van het seizoen worden de tassen dan weer uitgedeeld aan de teams (coach of verzorgers) die tekenen voor ontvangst. De EHBO vrijwilliger houdt met de wedstrijdtafel vrijwilligers ook de EHBO dozen op de club bij. 


Grote Club Actie (GCA)

Een keer in een jaar vindt de GCA plaats waarbij de jongste jeugd en D en C-teams loten verkopen voor het spekken van de clubkas. Dat zorgt er voor dat de contributies op aanvaardbare niveaus blijven of dat we in het seizoen extra dingen kunnen organiseren voor de leden. Een hele belangrijke input om wat extra financiën te kunnen ontvangen. 

Het werk bestaat uit boekjes klaarmaken per team en het invoeren van de verkochte lootjes op de site van de GCA. Bij elkaar ongeveer een dag of twee werk maximaal per jaar.

Share by: